home → Portfolio
Digital Solutions Studio
search
phone
>desktop_windows
>home
menu

Strony responsywne

Strony responsywne

Strony responsywne

Kontakt: tel. 61 28-12-726, 61-361 Poznań, ul. Starołęcka 18 Strony responsywne
Dlaczego strony responsywne są tak ważne?
Projektowanie responsywne jest teraz "wielką rzeczą" w projektowaniu stron internetowych. Ale jeśli nie jesteś projektantem, możesz się zastanawiać, co oznacza ten termin. Możesz również nie być pewien, czy strona internetowa firmowa powinna wdrażać responsywny projekt, zwłaszcza jeśli nie rozumiesz tej koncepcji.
Responsywny design może pomóc Ci rozwiązać wiele problemów Twojej strony internetowej. To sprawi, że Twoja witryna będzie przyjazna dla urządzeń mobilnych, poprawi sposób, w jaki wygląda na urządzeniach z dużymi i małymi ekranami oraz zwiększy ilość czasu, który odwiedzający spędzają na Twojej witrynie. Może to również pomóc poprawić swoje rankingi w wyszukiwarkach.
Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego responsive design jest tak ważne dla witryny internetowej firmy, a także przeczytaj o stronach responsywnych i co należy wiedzieć przed inwestowaniem w przeprojektowanie twojej strony.
Co to jest strona responsywna?
Po pierwsze, tutaj jest szybkie wyjaśnienie responsive design i jak to działa. Zasadniczo, responsywny projekt jest sposobem na połączenie strony internetowej tak, że automatycznie skaluje jej zawartość i elementy, aby dopasować rozmiar ekranu, na którym jest oglądana. Dzięki niemu obrazy nie są większe niż szerokość ekranu, a odwiedzający urządzenia mobilne nie muszą wykonywać dodatkowej pracy w celu odczytania treści.
Ostatecznym celem projektowania responsywnego jest uniknięcie zbędnej zmiany rozmiaru, przewijania, powiększania lub przesuwania, które ma miejsce w przypadku witryn, które nie zostały zoptymalizowane dla różnych urządzeń. Często bardzo trudno jest poruszać się po tych stronach, a może to nawet kosztować potencjalnych klientów, którzy stają się sfrustrowani próbując dowiedzieć się, jak coś zrobić.
Reagujący projekt strony internetowej zastępuje również poprzednią potrzebę zaprojektowania dedykowanej strony mobilnej dla użytkowników smartfonów. Teraz, zamiast projektować wiele stron internetowych dla różnych rozmiarów ekranu, można zaprojektować tylko jedną stronę internetową, która automatycznie skaluje się w górę lub w dół, aby dopasować urządzenie, na którym jest oglądana.

Dlaczego warto inwestować w projekty responsywne?
Żyjemy w społeczeństwie wieloekranowym. Z tego powodu ważne jest, aby Twoja strona była widoczna na jak największej liczbie urządzeń, ponieważ nigdy nie wiadomo, jakiego urządzenia ktoś będzie używał do przeglądania Twojej strony internetowej.
Reagujące statystyki stron internetowych sugerują, że mądrze jest odwoływać się zarówno do użytkowników komputerów stacjonarnych, jak i mobilnych. Liczba mobilnych widzów przewyższa obecnie liczbę użytkowników komputerów stacjonarnych, a liczba ta będzie nadal rosła wraz ze wzrostem dostępności smartfonów na całym świecie.
Dodatkowo, na początku 2015 roku, Google ogłosił, że przyjazność dla urządzeń mobilnych stanie się czynnikiem rankingu w algorytmach wyszukiwarek. Oznaczało to, że strony, które były przyjazne dla urządzeń mobilnych, potencjalnie straciłyby na znaczeniu w wynikach wyszukiwania, ponieważ nie dostarczałyby dobrych wrażeń mobilnym wyszukiwaczom i widzom.
Korzyści ze strony responsywnej

Podsumowując, korzyści płynące z wyboru projektu responsywnego dla Twojej strony internetowej obejmują:
  1. Efektywność kosztowa
  2. Elastyczność
  3. Poprawa komfortu użytkowania
  4. Korzyści płynące z optymalizacji pracy wyszukiwarek internetowych
  5. Łatwość zarządzania
Przyjrzyjmy się dokładnie każdej z tych 5 korzyści, abyś mógł dowiedzieć się nieco więcej o tym, dlaczego powinieneś zainwestować w responsywną stronę internetową.

  • EFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWA
    Utrzymanie oddzielnych stron internetowych dla użytkowników telefonów komórkowych i niemobilnych może być kosztowne. Dzięki zastosowaniu responsywnego projektu, można zaoszczędzić pieniądze, eliminując koszt płacenia za stronę mobilną. Będziesz musiał zainwestować tylko w jeden projekt strony, aby odwołać się do wszystkich odwiedzających i wszystkich urządzeń.

  • FLEXIBILITY
    Kiedy masz stronę internetową responsywną, możesz szybko i łatwo wprowadzać zmiany. Nie musisz się martwić o wprowadzanie zmian na dwóch stronach internetowych. Elastyczność ta jest ogromną zaletą, gdy chcesz tylko szybko dostosować projekt lub naprawić literówkę na swojej stronie - musisz to zrobić tylko raz.

  • LEPSZE WRAŻENIA Z UŻYTKOWANIA
    Doświadczenie użytkownika jest kluczowe dla właścicieli stron internetowych. Chcesz, aby ludzie lubili Twoją stronę i chcesz, aby była łatwa w użyciu, aby przekonać ich do powrotu. Jeśli ktoś odwiedza Twoją stronę internetową na urządzeniu mobilnym, a załadowanie zdjęć trwa wiecznie lub zdjęcia nie mają odpowiedniej rozdzielczości, może to sprawić, że Twoja firma będzie wyglądać nieprofesjonalnie. Nikt nie chce robić interesów z firmą, które jest nieprofesjonalne. Ale responsywny design, który oferuje znacznie lepsze doświadczenia użytkownika, może pomóc przekonać ludzi, aby dać Twojej firmie szansę. Ponieważ powiększanie i przewijanie zostanie wyeliminowane, treść może być oglądana szybciej, a ogólne wrażenie, że odwiedzający będą mieli o wiele bardziej pozytywne.

  • KORZYŚCI Z OPTYMALIZACJI PRACY WYSZUKIWAREK INTERNETOWYCH
    Search engine optimization, czyli SEO, jest strategią stosowaną przez wiele firm w celu zwiększenia ich pozycji w rankingach wyszukiwarek Google. Im bliżej jesteś na szczycie, tym większa szansa, że potencjalni klienci znajdą Cię. Reagujący projekt może pomóc z SEO, ponieważ Google, jak wspomniano, daje pierwszeństwo stronom internetowym, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych. W połączeniu z innymi czynnikami SEO, reaktywność może pomóc w znacznym zwiększeniu wyników wyszukiwania.

  • ŁATWOŚĆ ZARZĄDZANIA
    Większość firm, zwłaszcza mniejszych, nie ma zbyt wiele czasu na aktualizację lub odświeżenie wyglądu strony internetowej. Ale zamiast zatrudniać projektanta do obsługi każdego aspektu Twojej strony internetowej, reagujący projekt pozwala na dokonywanie zmian samodzielnie, szybko i łatwo.
Dodatkowo, tylko z jednej strony internetowej, inne elementy marketingu będą znacznie łatwiejsze do zarządzania. Nigdy nie będziesz musiał się zastanawiać, czy powinieneś połączyć mobilną lub stacjonarną stronę na aktualizacji mediów społecznościowych, lub pytanie, czy wszystkie swoje przekierowania linki będą działać prawidłowo. Reagowanie wymaga dużo stresu z zarządzania firmową stroną internetową . Czy projekt responsywny jest przereklamowany?
większość statystyk responsywnej strony internetowej wzmacniają, że responsywny projekt strony jest najlepszym podejściem Oczywiście, żadna metoda marketingowa ani typ projektu nie jest doskonała, a design responsywny nie jest wyjątkiem. Istnieje kilka wad projektowania responsywnego, w tym:

Nie każda strona wygląda świetnie na każdym urządzeniu.
Możesz chcieć oferować różne rzeczy różnym użytkownikom w zależności od urządzenia, z którego korzystają, a to może być nieco trudne na stronach responsywnych.
Możesz natknąć się na problemy z reklamami o zmienionej wielkości lub reklamami bannerowymi.
Stworzenie własnej strony internetowej, która jest unikalna i dokładna w stosunku do Twojej marki, może być dla Ciebie trudne.
Nadal jednak każdy rodzaj konstrukcji ma swoje wady, nie tylko w zakresie reagowania. Przytłaczająca większość statystyk dotyczących witryn internetowych wzmacnia ideę, że jest to najlepsze podejście.
Wymaga to dużo dodatkowego wysiłku - więcej przemyśleń, struktury i rozwoju - tak więc czy naprawdę warto tworzyć internetowe strony responsywne? Czy korzyści przewyższają koszty? Czy jest odpowiedni dla Twojej organizacji? Odpowiedź na wszystkie trzy pytania brzmi "tak".
Responsywny projekt strony internetowej, mówiąc wprost, jest aktem tworzenia stron neutralnych dla urządzeń, które nie wymagają osobnego rozwoju i konfiguracji na każdym nowym urządzeniu. Powiedział pionier Ethan Marcotte z praktyki: "Zamiast dostosowywać projekty do każdego z coraz większej liczby urządzeń internetowych, możemy traktować je jako aspekty tego samego projektu. Możemy projektować pod kątem optymalnych wrażeń z oglądania, ale wbudowaliśmy w nasze projekty technologie oparte na standardach, aby uczynić je nie tylko bardziej elastycznymi, ale również bardziej adaptacyjnymi dla mediów, które je renderują". Projektowanie strony responsywnej pozwala na uzyskanie korzystnych (ale nie identycznych) doznań wizualnych na dowolnym urządzeniu.
Co to oznacza z punktu widzenia zarządzania projektem? Projektowanie stron internetowych wymaga z pewnością więcej czasu. Planowanie układu wymaga więcej przemyślanych elementów, takich jak ilość tekstu i prostota nawigacji, a produkt końcowy musi respektować ergonomiczne granice tego, co ludzkie oko może wygodnie widzieć. Podnoszone są również wysiłki związane z testowaniem, z ciągłymi kontrolami w celu zapewnienia, że reagujące miejsca funkcjonują zgodnie z założeniami. Dla klientów oznacza to wyższe koszty i dłuższy czas realizacji zamówień.
Są to jednak tylko koszty krótkoterminowe. W dłuższej perspektywie czasowej organizacje, które zdecydują się na responsywne projektowanie stron internetowych, będą dobrze przygotowane do obsługi rynków napędzanych przez urządzenia. Pozwoli to również uniknąć kosztów utrzymania i aktualizacji wielu stron internetowych, które zostały oddzielnie zoptymalizowane dla poszczególnych formatów.
Istnieje jeszcze jedna korzyść płynąca z elastycznego projektowania stron internetowych. Przełamuje monotonię pojedynczego układu stron internetowych, pozwalając użytkownikom doświadczyć Twojej strony w różny sposób. Dynamiczny charakter projektu zmusza zespoły zarządzające do podjęcia decyzji nie o tym, jak każda strona powinna wyglądać, ale raczej o tym, która treść jest najważniejsza.